Nábor nových členů není časově nijak omezen. Typicky začátkem září jsou děti rozřazeni do skupin zohledňující výkonnost a časové možnosti. Přesný datum a čas bude včas uveřejněn. V případě jakýkoliv dotazů možno riha.sachy@volny.cz.
Řada psychologických studií provedených po celém světě ukázala, že šachy mohou:
- Zvýšit inteligenční kvocient (IQ).
- Posílit dovednosti potřebné při řešení problémů, naučit, jak nezávisle a zodpovědně dělat obtížná a abstraktní/teoretická/hypotetická rozhodnutí.
- Zvýšit jazykové, matematické, paměťové schopnosti a schopnost číst.
- Pěstovat kritické, kreativní a originální myšlení.
- Poskytovat praxi/cvičení v dělání přesných a rychlých rozhodnutí pod časovým tlakem, což je dovednost, která může pomoci zlepšit školní známky.
- Učit, jak myslet logicky a efektivně, učí vybrat „nejlepší“ volbu z velkého množství možností.
- Být výzvou pro nadané děti, přičemž účinně pomáhají odhalit ty nadané žáky, kteří svým skutečným schopnostem zůstávají hodně dlužni.
- Demonstrovat důležitost flexibilního plánování, koncentrace a důsledků našich rozhodnutí.
- Obohatit chlapce a dívky bez ohledu na jejich přirozené schopnosti a socioekonomické zázemí/původ/prostředí.
- Naučit děti nejprve myslet a až potom konat.